2. NOELKA -MAŁGORZATA MUSIEROWICZ

Polski tytuł: Noelka
Autor: Małgorzata Musierowicz
Cykl: Jeżycjada
Wydawnictwo:Akapit Press
Liczba stron:186
Cena z okładki:27,90zł
Ocena:8/10






Pada śnieg, pada śnieg , słychać dzwonków dźwięk....
U mnie nie spadł ani jeden gram tego białego puchu.Za to ulice aż toną w dekoracjach świątecznych. Dzięki temu można poczuć magię Świąt. Moja szkoła postawiła sobie za cel sprawić , abyśmy poczuli ducha Świąt  i postanowiła zorganizować konkurs ze znajomości książki pt. ,,Noelka”.


Bohaterką jest Elka Stryba, która wskutek niespodziewanego biegu wydarzeń w wigilijny wieczór podejmuje pracę jako Aniołek – towarzyszka Gwiazdora (wielkopolskiego Świętego Mikołaja) , którym jest Tomek Kowalik . Oboje przemierzają dzielnice Poznania i rozdają dzieciom  prezenty .

Akcja powieści rozgrywa się w wigilię Bożego Narodzenia, dzięki temu wpasowała się ona idealnie w atmosferę grudnia. Jest to moje drugie spotkanie z twórczością pani Musierowicz i uważam je  za bardziej udane niż poprzednie. Główna  bohaterka to  Elka, siedemnastolatka , rozpieszczana przez wujka, ojca i dziadka. Przygody , których doświadcza w wigilijny wieczór, zmieniają ją na lepsze .Pojawiają się też postaci znane z poprzednich części. Jakby tu  mogło bowiem zabraknąć,  kochających i pełnych życzliwości dla każdego, Borejków. Autorka pisze  lekko i humorystycznie .Z prawdziwą przyjemnością czytałam tę książkę.


Polecam tę pozycję , ponieważ jak wspomniałam wcześniej ,idealnie wpasowywuje  się w panujący obecnie klimat  świąteczny.  

5 Komentarze:

  1. Nie przeczytałam żadnej książki Musierowicz, taki wstyd. Ale jakoś mnie nie ciągnie do tej autorki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też nigdy nie ciągnęło do tej autorki.Pewnie nigdy nie sięgnęłabym po jej dzieła , gdyby nie obowiązek szkolny.

      Usuń
  2. Ona to raczej nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam kiedyś z siostra.

    OdpowiedzUsuń

 

Zostań ze mną na dłużej :)

zBLOGowani.pl