NIE MOŻESZ TEGO PRZEGAPIĆ ! *NOWOŚCI*


Dziewczyna z ogrodu-Parnaz Foroutan

Tytuł oryginału: The Girl from the Garden
Wydawnictwo:Kobiece
Tłumaczenie: Ewa Morycińska-Dzius
Liczba stron:240
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Data wydania:20 stycznia 2016



Niezwykły debiut literacki.
Trzymająca w napięciu opowieść o pożądaniu, obsesji i władzy, które doprowadzają do upadku zamożnej rodziny perskich Żydów w XX-wiecznym Iranie.

Poznajmy autorkę:
Parnaz Foroutan jest uznawana przez krytykę światową za jedną z najbardziej obiecujących pisarek młodego pokolenia. Urodziła się i wczesne lata dzieciństwa spędziła w Iranie. Gdy miała pięć lat, wraz z rodzicami wyemigrowała do Europy, a następnie do Kanady. Za powieść Dziewczyna z ogrodu, której fabuła bazuje na prawdziwej historii rodzinnej autorki, otrzymała prestiżowe stypendium PEN Clubu oraz grant Elizabeth George Foundation przyznawany utalentowanym pisarzom. Została nominowana do renomowanego programu stypendialnego Hedgebrook. Obecnie mieszka w Los Angeles z mężem i dwojgiem dzieci.
Opis książki:
Pomimo wielkiego bogactwa i pozornego sukcesu, Aszer – będący głową rodziny żyjącej w irańskim mieście Kermanshah – nie może doczekać się syna, którego pragnie ponad wszystko.
Jego młoda żona, Rachel, musi mierzyć się z surowymi wymaganiami stawianymi kobiecie w społeczeństwie, w którym jej wartość ocenia się przez pryzmat zdolności do wydawania na świat zdrowych synów.
Zagubiona dziewczyna nie potrafi poradzić sobie z presją otoczenia, która pogłębia się jeszcze bardziej, kiedy okazuje się, że dziecka spodziewa się jej szwagierka. Z czasem Rachel zaczyna hodować w sobie zazdrość i mściwość, które na zawsze ją odmienią.
Wkrótce sfrustrowany Aszer podejmuje fatalną w skutkach decyzję, która zaważy na losach całej rodziny i zatruje duszę Rachel tak, że ta nie cofnie się już przed niczym, aby ocalić swój status...

Co myślicie o tej książce? Skusicie się? Koniecznie dajcie mi znać :3

P.S. Na stronie wydawnictwa Kobiece możecie przeczytać fragment  powieści!
Wydawnictwo Kobiece

24 Komentarze:

  1. Czekam z niecierpliwością na ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że w takim razie Cię nie rozczaruje jak już trafi w Twoje ręce.

      Usuń
  2. piękna okładka :) opis też całkiem ciekawy :) będę czekać na tę pozycję :) pozdrawiam cieplutko http://wiktoriaczytarazemzwami.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie kojarzę książki, ale zapowiada się ciekawie. Zaraz przeczytam sobie fragment ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fragment jest naprawdę fantastyczny♥

      Usuń
  4. Jak dobrze pójdzie, to w piątek będzie już u mnie :) Nie mogę się doczekać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ukrywam, że bardzo (bardzo, bardzo) interesuje mnie ta książka i marzę o tym, żeby móc ją przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam Kochana,że ta pozycja od razu Cię zainteresuje ♥

      Usuń
  6. Raczej nie jest to typ książek, które zazwyczaj czytam, nie mniej jednak brzmi bardzo ciekawie :)
    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami warto dać szansę powieścią , po które się zazwyczaj nie sięga.

      Usuń
  7. Wydaje mi się, że to nie moje klimaty, więc chyba się na nią nie skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami warto dać szansę powieścią , po które się zazwyczaj nie sięga.

      Usuń
  8. Myślę, że skuszę się po tą książkę i dam na pewno znać jak wrażenia!!!

    A tym czasem, może zajrzysz na bloga o podobnej tematyce? Niedawno zaczęłyśmy pisać, więc mile widziana krytyka, uwagi...
    Dziękuję :)
    http://do-poduszeczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że będą to same pozytywne wrażenie.Z przyjemnością do Was zajrzę :3

      Usuń
  9. Dla fanów takich historii to na pewno będzie dobra lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No czy ja wiem, nie wiem czy chcę sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może fragment Cię pomoże Ci zdecydować :3

      Usuń
  11. Hm, to chyba nie do końca moje klimaty... ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wkrótce zacznę czytać. Mam tę książkę już u siebie i jestem jej bardzo ciekawa. :-)

    OdpowiedzUsuń

Kochany Czytelniku!
Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz tutaj swój ślad. Ten blog jest miejscem, gdzie dzielę się z innymi moimi myślami, dlatego chętnie przeczytam Twoje spostrzeżenia. Jeśli zdecydujesz się wrócić na mojego bloga to możesz być pewien, że na każdy pozostawiony przez Ciebie komentarz odpowiem. :)

 

Zostań ze mną na dłużej :)

UWAGA!

Wszystkie recenzje są napisane przeze mnie i stanowią moją własność. Korzystanie z nich bez mojej zgody lub wcześniejszej informacji jest zabronione (PODSTAWA PRAWNA Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Dopuszczam kopiowanie i korzystanie z nich tylko i wyłącznie po wcześniejszym skontaktowaniu się ze mną.