12.PAMIĘTNIK KSIĘŻNICZKI 2.KSIĘŻNICZKA W ŚWIETLE REFLEKTORÓW-MEG CABOT

Polski tytuł :Pamiętnik Księżniczki 2.Księżniczka w świetle reflektorów.
Tytuł oryginału:The Princess Diaries volume II: Princess in the Spotlight 
Autor:Meg Cabot
Wydawnictwo:Amber
Liczba stron:204
Ocena:7/10

 

 

 

 

Nigdy jakoś nie chciałam być w dzieciństwie księżniczką. Kiedy inne dziewczynki ubierały balowe sukienki ,ja wkładałam pelerynę i udawałam ,że jestem Wampirkiem. Ostatnio odkryłam serię ,,Pamiętnik księżniczki” , która pochłonęła mnie bez reszty i teraz przeżywam dzięki niej swoją ,,fazę księżniczki”.




Ta powieść wyprzedziła Harry”ego Pottera na listach bestsellerów.



Piętnastoletnia Mia z Nowego Jorku  sądziła do niedawną ,że jej największym problemem były  fatalne wyniki z algebry, nieatrakcyjny wygląd, nieodwzajemniona  miłość do chłopaka oraz randki jej matki z nauczycielem algebry.  Wszystko to zeszło na dalszy plan, kiedy dowiedziała się, że jej ojciec jest księciem, a co za tym idzie, ona następczynią tronu. Od tamtego wydarzenia minęło już kilka miesięcy , a życie dziewczyny jest nadal nie mniej zwariowane od  chwili , w której dowiedziała się prawdy o swoim pochodzeniu. Teraz Mia musi sprostać wyzwaniu, jakie stawia przed nią jej babcia, która chce ją przygotować jak najlepiej do roli przyszłej władczyni. W ten sposób  dziewczyna została ,,wrobiona” w udzielenie wywiadu telewizyjnego, który będzie transmitowany na całą Amerykę. Czy Amelia sprosta temu zadaniu ? A może zrobi jakąś  straszną głupotę, która pociągnie za sobą lawinę nieszczęścia?



Ciąg dalszy perypetii najbardziej nieksiążęcej księżniczki.



Jak tylko skończyłam pierwszą część  tej serii popędziłam po kolejną książkę. Bardzo się ucieszyłam ,że autorka nie zmieniła swojego pomysłu i dalsza część jest napisana w formie dziennika  Mii. Dlatego też mamy tutaj dokładnie podane: datę , dzień tygodnia i niekiedy miejsce , w którym rozgrywa się akcja .Jak do tej pory wszystkie żeńskie postacie wykreowane przez panią Cabot, były fantastyczne. Dlaczego? Ponieważ nie były typowymi ,,schematówkami”, tylko pełnymi poczucia humoru i typowych dziewczęcych problemów  bohaterkami.



Mię nadal uwielbiam, to tak jakbym odnalazła zaginioną w przeszłości koleżankę. Czytając o jej dalszych przygodach miałam wrażenie , że czytam nie książkę , a list prosto z serca od najlepszej przyjaciółki. Wprawdzie w tej części Amelia w paru momentach działała mi swoim zachowanie  na nerwy, ale jak to się mówi kobieta zmienną jest. A niektórymi swoimi pomysłami i działaniami  dziewczyna wywoływała  uśmiech na  mojej twarzy.



Książka  ma wszystko ,co powinna zawierać dobra powieść :płynną akcję, momenty , które rozbawiają czytelnika do łez. Co najważniejsze ,nie ma wciśniętych na siłę  tysiąca wątków.

Nie musicie się też obawiać ,że kiedy już połkniecie bakcyla ,nagle się okaże ,że nie ma co czytać , bo nie wszystkie części zostały  u nas wydane. Ukazały się nawet dodatki do serii. Co jest swoją drogą dużym osiągnięciem, bo sytuacje zdarza się taka rzadko.


,,Pamiętnik księżniczki „wciąga niczym mydlana opera, od której nie będziecie się w stanie oderwać. Wszystkim  osobom , które tak jak ja do niedawna jeszcze nic nie wiedziały o istnieniu tej serii, mówię: to książka dla córki i matki. Gorąco ją Wam polecam.

15 Komentarze:

  1. Znowu pamiętnik księżniczki :D Muszę się wreszcie za nią zabrać. Tak dużo książek, a tak mało czasu ;-;
    http://love-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętnik Księżniczki to książka z dzieciństwa, którą zapamiętam na długie lata. Chyba muszę sobie co nieco odświeżyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam lubię powracać do książek swojego dzieciństwa :3

      Usuń
  3. Słyszałam o niej już dawno, ale jakoś mnie nie ciągnęło. Nie wiem, czy teraz nie jestem za stara :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W głębi duszy wszyscy jesteśmy ponoć dziećmi :3

      Usuń
  4. Właśnie tą część czytałam i mimo że to jest druga część nie zauważyłam żeby coś nie było dopowiedziane chyba czas polecieć do szkolnej biblioteki po nią i sobie odświeżyć :)
    W moim świecie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto sobie czasem przypominać ciekawe książki :3

      Usuń
  5. Seria mojego dzieciństwa :')
    Mam ochotę znów po nią sięgnąć. Uwielbiam tą całą serie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem warto wrócić do książek z dzieciństwa :3

      Usuń
  6. Czytałam tę książkę jak i całą serię kilka lat temu, ale pamiętam, że bardzo mi się podobała :)

    k-siazkowyswiat.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero niedawno ją odkryłam , ale bardzo mi się spodobała :3

      Usuń
  7. Super książka i film tez. Ja również nigdy nie bawiłam się w księżniczke, ale po przeczytaniu i obejrzeniu sama.chciałabym być taka księżniczką jak Mia.

    OdpowiedzUsuń

 

Zostań ze mną na dłużej :)