31.KRAINA CIENIA-MEG CABOT

Polski tytuł :Kraina cienia
Tytuł oryginału:Shadowland
Autor:Meg Cabot
Wydawnictwo:Amber
Liczba stron:192
Ocena:6/10



  







Moja znajoma bardzo zachęcała mnie , aby sięgnąć po tę książkę. Mam ferie i wolny czas -stwierdziłam czemu nie ? Czy warto było jej ofiarować czas ? O tym przekonacie się w dolnym ciągu  recenzji.

Susannah Simons jest zmuszona przeprowadzić się z Nowego Jorku do KaliforniiJakby jej życie już nie było dość pogmatwane. Suze nie jest bowiem zwyczajną dziewczyną, tylko pośredniczką. Ma za zadanie pomagać  zabłąkanym duszom przejść na drugą stronę .Zazwyczaj stosuje pokojowe metody, ale czasem każdemu mogą puścić nerwy. Teraz musi pożegnać się ze swoją jedyną przyjaciółką Giną i pędzić na  samolot. Niezbyt jest szczęśliwa z tego powodu ,kto byłby zadowolony  z powodu tego ,że musi zamieszkać pod jednym dachem z bandą przygłupów, swoimi nowymi przyrodnimi braćmi. Już pierwszego dnia w nowym domu Suze przekonuje się, że nawet tu nie znajdzie chwili wytchnienia od ....


Na początku książka ta nie podobała mi się. Jak komuś od zawsze wbijało się do głowy ,,Nigdy nie zaczyna się zdania od Że”  to można lekko,, zbaranieć” jak się widzi coś takiego, więc mnie to trochę w oczy raziło. Po paru stronach jednak do tego przywykłam. Narracja jest  pierwszoosobowa. Historia na początku była bardzo wciągająca, potem  coś się zepsuło i stała się ona typowym przykładem książki ,przy której nie trzeba ‘’wysilać mózgu. Jest to moje kolejne spotkanie z twórczością pani Cabot i  mogę z przykrością twierdzić najgorsze. Po tak wspaniałych poprzednich powieściach oczekiwałam czegoś więcej niż typowej schematówki. Szkoda , że wszystkie nadzieje ,jakie w niej pokładałam , diabli wzięli. Okładka książki jest ciekawa, ale nie szczególnie przyciągającą wzrok. Zdecydowanie bardziej podoba mi się druga wersja wydania tej książki.


 Na początku Susannah  była dziewczyną z charakterkiem i ciętym językiem. Pierwszą moją myślą było -to będzie ciekawa osoba i tak właśnie sprawa się miała przez pół historii .A tu nagle puf! Z niezłomnej i tryskającej energią postaci stała się typową przeciętniarą , a ja zachodziłam w głowę co się znowu stało. Mimo  tego i tak polubiłam Suz za jej poczucie humoru ,którego na szczęście nie straciła.


Książka jest cienka , więc idealnie się zmieści do torebki i plecaka, co jest dla mnie dużym plusem. Oprócz tego  książkę można dostać praktycznie w każdej bibliotece, co jest dużym ułatwieniem.

Podsumowując, nie jest to  może zbyt ambitna lektura, mimo to i tak miło spędziłam czas. Czy ją polecam? Zdecydowanie, bo jest to naprawdę przyjemna i rozbrajająca książka, idealna na wieczory przy kubku herbaty. 

Wyzwanie
Przeczytam tyle , ile mam wzrost-1,2cm

22 Komentarze:

  1. Meg Cabot - kojarzę z "Pamiętnikiem Księżniczki", mimo, że cała seria mi się podobała, to po inne siążki tej autorki już raczej nie sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko według gustu i nic na siłę :3

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Wszystko według gustu i nic na siłę :3

      Usuń
  3. Książka o duchach coś dla mnie. Piszesz o "że" - pozycja to tłumaczenie, a w obcym języku być może nie ma zasady dotyczącej 'że" na początku zdania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że ta pozycja to tłumaczenie.Trudno jest jednak zapomnieć o zasadach, które wpajano Ci przez lata :3

      Usuń
  4. Nominowałam cię do Doggy Book Tag.
    http://raven-recenzje.blogspot.com/2015/03/doggy-book-tag.html
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za nominację:3W wolnej chwili postaram się na nią odpowiedzieć :3

      Usuń
  5. Chyba jednak po nią nie sięgnę trochę nie moje klimaty ;)
    Ale dobrze że przynajmniej ty dobrze spędziłaś czas z tą książką ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko według gustu i nic na siłę :3

      Usuń
  6. Fabułą wydaje się ciekawa, ale nie jestem pewna czy to książka dla mnie. Może skuszę się wtedy, gdy będę miała trochę więcej wolnego czasu.

    Pozdrawiam :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to porywająca książka, abyś musiała ją koniecznie przeczytać :3

      Usuń
  7. Autorka kojarzy mi się zdecydowanie i tylko z "Pamiętnikiem księżniczki" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci ,,Nienasyceni" tej autorki :3

      Usuń
  8. Lubię twórczość tej autorki, ale po Twojej recenzji nie sięgnę po tę książke.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko według gustu i nic na siłę :3

      Usuń
  9. Wieki temu przeczytałam całą serię i teraz poluję na zakupienie jej w całości w tych pasujących do siebie okładkach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę trzymała kciuki, aby Ci się to udało ♥

      Usuń
  10. Czytałam i podobało mi się :) Nie jest to nic nadzwyczajnego, ale czasem trzeba sięgnąć po coś lekkiego :) Mam po niej dobre wspomnienia, ale nie sięgnę po nią jeszcze raz :) Pamiętam też, ze mniej więcej w połowie książki, tak jak ty, zachodziłam w głowę co się stało z Suz ;) No nic, nie można mieć wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się nie można mieć wszystkiego :3

      Usuń
  11. Czytałam całą serię i choć główna bohaterka jest czasem niezdecydowana i denerwująca to jednak historia była tak ciekawa, że dosłownie połknęłam całą serię. Śmiech, zabawa, smutek, tajemnica, przygoda. Bardzo ciekawe. Polecam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie skoro polecasz to sięgnę po kolejne części z tej serii ♥

      Usuń

Kochany Czytelniku!
Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz tutaj swój ślad. Ten blog jest miejscem, gdzie dzielę się z innymi moimi myślami, dlatego chętnie przeczytam Twoje spostrzeżenia. Jeśli zdecydujesz się wrócić na mojego bloga to możesz być pewien, że na każdy pozostawiony przez Ciebie komentarz odpowiem. :)

 

Zostań ze mną na dłużej :)

UWAGA!

Wszystkie recenzje są napisane przeze mnie i stanowią moją własność. Korzystanie z nich bez mojej zgody lub wcześniejszej informacji jest zabronione (PODSTAWA PRAWNA Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Dopuszczam kopiowanie i korzystanie z nich tylko i wyłącznie po wcześniejszym skontaktowaniu się ze mną.