29.BIAŁY PŁOMIEŃ NA MAGIĘ-LAURIE A.FARIA

Polski tytuł: Biały płomień na magię
Tytuł oryginału:White is for Magic
Autor: Laurie A.Faria
Wydawnictwo:Amber
Liczba stron:214
Ocena:+3/10


 








Mam chyba  za  miękkie serce , ale kiedy byłam w  bibliotece i zobaczyłam tę książkę na regale, samotną , porzuconą ,stwierdziłam , że nie będę przekreślać całej serii na podstawie jednej części. Każdy przecież zasługuje na  drugą szansę. Prawda ?



 Nastolatka obdarzona nadprzyrodzoną mocą w walce z siłami ciemności.

                       OBSEWUJĘ CIĘ...   
             
                       Stacey znów nękają przerażające wizje. A wkrótce zaczyna otrzymywać listy: bez podpisu, pełne zaszyfrowanych, niezrozumiałych słów. Tych samych, które słyszy w snach... Ale nie tylko ona ma kłopoty ze snem. Jej nowego szkolnego kolegę co noc dręczy ten sam koszmar - obraz mordowanej Stacey...



Główną bohaterką historii jest  Stacey Brown siedemnastolatka, która z niepopularnej osoby po wydarzeniach minionego roku  , znalazła się na językach i stała się  obiektem głupich żartów. To jest zarazem  ostatni rok w szkole z internatem, powinna koncentrować się na zajęciach , aby  dostać   się do college'u.  Niestety skutecznie jej to uniemożliwiają kolejne koszmary - niepokojące sny , w których pojawiają się duchy ludzi, którzy zostali brutalnie zamordowani. Nie  lepiej ma się jej związek z Chadem. Co gorsze nie tylko Stacey nawiedzają koszmary. Jacob też miewa realistyczne  sny, w których przeczuwa śmierć dziewczyny. Czy będą umieli sobie nawzajem zaufać ? Czy uda im się odnaleźć zabójcę na czas ? Czy związek Stacey i Chada przetrwa ?

 
Tym razem nie dałam się zwieść ciekawemu  opisowi na okładce. Mając w pamięci  negatywne emocje jakie odczuwałam  czytając pierwszą część tej powieści ,do drugiej podchodziłam z większą rezerwą i nie miałam względem  niej wielkich oczekiwań. Przez pierwsze kilka stron myślałam , że jednak ją sobie odpuszczę . Po prostu wiało straszną nudą. Rozdziały były bardzo krótkie ,ledwie po kilka stron. Narratorem w książce jest Stacey, a skoro już o niej  mowa... Nic się nie zmieniła od ostatniego spotkania , nadal jest tak samo  irytującą i pakującą się przez swoją głupotę w kłopoty osóbką. Niektórzy jak widać nie uczą się nic na błędach. Nic dziwnego ,że przyjaciółki i chłopak woleli jej unikać. Przecież każdy na jakiś próg tolerancji. Mam mieszane uczucia względem tej bohaterki, z  jednej strony  było mi jej żal, a z drugiej  miałam ochotę  mocno nią potrząsnąć. Uważam ,że prosty styl powieści mógłby być  bardziej dopracowany , to samo dotyczy dialogów. Największym jednak  tutaj minusem jest akcja , która pędzi dosłownie na złamanie karku. Czasami zupełnie gubiłam się w tej  pokręconej historii.

   Jednym z nielicznych plusów, jakie mogę wskazać, jest szata graficzna. Jest ona bardzo     dobra, a oryginalna wprost mnie urzekła. Patrząc na nią myślałam ,że to będzie jakiś mrożący krew w żyłach horror, który będzie trzymał w napięciu do ostatniej strony. Szkoda tylko , że to nie okazało się prawdą.

                             White is for Magic (Blue is for Nightmares, #2)Blanc fantôme (Bleu cauchemar, #2)Blanco es para la Magia (Azul es para las pesadillas #2)

  Książka jest lepsza od swojej poprzedniczki, choć i tak nie powala na kolana. Jeśli nie chcecie nabawić się bólu głowy z powodu zachowania bohaterki, to lepiej po nią nie sięgajcie. Mój ostateczny werdykt jest taki: zdecydowanie jej nie polecam, a jeśli już koniecznie odczuwacie potrzebę poznania twórczości tej autorki to lepiej   sięgnijcie po ,,Śmiertelny sekret”.

 Grafika ze strony- www.goodreads.com
Wyzwanie
Przeczytam tyle ,ile mam wzrostu-1cm

10 Komentarze:

  1. Zdecydowanie po nią nie sięgnę, już sam opis mnie zniechęcił.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jest to książka, w której chciałabym się zagłębić, za dużo wad.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wady zdecydowanie przeważają tutaj nad plusami.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dobrze Ci radze , jeśli nie chcesz nabawić się bólu głowy:3

      Usuń
  4. Książka jest nie dla mnie...
    P.S. Odpowiedziałam na LBA :) http://pizama-w-koty.blogspot.com/2015/02/liebster-blog-award-cz234.html

    OdpowiedzUsuń
  5. czytałam to kiedyś, bo potrzebowałam przeczytać coś krótkiego, średnia książka, ona ma 1 część? xD cóż nawet nie pamiętam dokładnie o czym jest, wiem tyle że zapaliła z jakimś chłopakiem świeczkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ,,Niebieski płomień na koszmary" jest pierwszą częścia, który swoją drogą Ci nie polecam :3

      Usuń

Kochany Czytelniku!
Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz tutaj swój ślad. Ten blog jest miejscem, gdzie dzielę się z innymi moimi myślami, dlatego chętnie przeczytam Twoje spostrzeżenia. Jeśli zdecydujesz się wrócić na mojego bloga to możesz być pewien, że na każdy pozostawiony przez Ciebie komentarz odpowiem. :)

 

Zostań ze mną na dłużej :)

UWAGA!

Wszystkie recenzje są napisane przeze mnie i stanowią moją własność. Korzystanie z nich bez mojej zgody lub wcześniejszej informacji jest zabronione (PODSTAWA PRAWNA Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Dopuszczam kopiowanie i korzystanie z nich tylko i wyłącznie po wcześniejszym skontaktowaniu się ze mną.