7.ZŁOTA DAMA- NICOLE BYRD

Polski tytuł :Złota dama
Tytuł oryginału: Gilding the Lady
Autor:Nicole Byrd
Wydawnictwo:Amber
Liczba stron:263
Ocena:5/10



 

 

 

 Będąc ostatnio  w bibliotece, przechadzałam się między regałami ,szukając pozycji ,którą zabiorę ze sobą do domu. Nie mogę nigdy wyjść z biblioteki pustymi rękami, po prostu to dla mnie niewyobrażalne. Nie mogłam trafić jednak na coś  nowego. Sfrustrowana wróciłam do wózka z powieściami przy wejściu i zaczęłam je przeglądać. W końcu trafiłam na coś. Stwierdziłam, że chyba nic lepszego dzisiaj nie znajdę, dlatego zabrałam ją  ze sobą do domu.


Wychowana w sierocińcu Clarissa nie nawykła do luksusu, wystawnych przyjęć i wytwornych konwersacji. Nagle zjawia się jej zaginiony przed laty brat i wprowadza siostrę na salony. Clarissa musi nauczyć się być damą. To trudne zadanie, nawet przy  cierpliwym nauczycielu  jakiego ma dziewczyna.   
                                                       
                                                     O autorce słów kilka
Nicole Byrd
 Nicole Byrd to pseudonim literacki, pod którym kryją się dwie pisarki, matka i córka: Cheryl Byrd Zach i Michelle Nicole Place. Ich dziełami są pisane z pasją, fantazją i poczuciem humoru romanse historyczne z sensacyjnymi wątkami. Powieści Nicole Byrd zdobywają prestiżowe nagrody, jak Bookseller Best i Golden Quill Romance Writers of America.



 Główną bohaterką powieści jest Clarissa Fallow. Była wychowywana w dzieciństwie jak dama, ale przez niedobrego urzędnika trafia po śmierci matki do sierocińca. Życie jakie tam wiodła nie było usłane  różami. Szczęśliwym jednak dla niej zbiegiem okoliczności odnajduje ją brat i zabiera ze sobą do domu. Clarisse jest przeciętnie wykreowaną bohaterką, ale można ją polubić. Podziw dla niej budziło u mnie to ,że mimo koszmarnej przeszłości jaką miała ,nie załamała się, tylko próbuje robić wszystko  , aby nie kładła się ona cieniem na jej dalszym  życiu. Jest też bardzo zaradną i pomysłową dziewczyną. Nie czeka, aż inni rozwiążą za nią jej problemy ,tylko bierze sprawy we własne ręce. Wiele osób patrzy na nią z tego powodu nieprzychylnie, bo tak nie postępują damy w tych czasach. Powieść opowiada o  dziewczynie, która jest wprowadzana w towarzystwo i o przygotowaniach do balu z jej udziałem. Książka  oprócz tego ,że w dużej mierze jest skupiona na historii pani Fallow  ma też inne poboczne wątki ,takie jak tajemnicza historia rodziny bratowej pani Fallow , napady rabunkowe i morderstwo. Oczywiście nie mogło się obyć bez romansu, ale w końcu to jest to przecież  romans historyczny. Jak rozwinie się przygoda miłosna Clarissy i hrabiego o tym będziecie musieli się przekonać sami. Historię tą przyjemnie mi się czytało , akcja na początku była interesująca, a nawet w paru momentach bardzo mnie zaskakiwała. Potem coś poszło nie tak i zaczęła się ona robić nużąca . Oczekiwałam po tak dobrym początku jakieś trzymającej w napięciu do ostatniej strony książki. Okładka mi się spodobała ,została dobrze dobrana do książki .Tytuł też niczego sobie, trafnie nawiązuje do tematyki historii.                                      


Podsumowując powieść ta nie spełniła moich oczekiwań ,jakie w niej pokładałam. Nie była zła , ale też nie była tak urzekająca , abym zapragnęła kiedyś do niej wrócić.
Czy ją polecam? Zdecydowanie nie! Nie jest ona obowiązkową lekturą, którą koniecznie musicie przeczytać.

Wyzwania:
Przeczytam tyle, ile mam wzrostu: 1,8cm
Stare, dobre czasy!

21 Komentarze:

  1. Książka jakoś do mnie nie przemawia, również okładka, jednak może kiedyś jak znajdzie się czas i znajdzie się w bibliotece.

    Super recenzja, miło i przyjemnie się ją czytało :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba raczej nie sięgnę po tę książkę. Nie jest dla mnie zbyt zachęcająca.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko według gustu i nic na siłę :3

      Usuń
  3. Nie moje klimaty, wiec nie ma czego żałować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko według gustu i nic na siłę :3

      Usuń
  4. Hej! Na swoim blogu opublikowałam LBA i nominowałam cię. Jeśli miałabyś chęć, to zapraszam do zabawy. ;)
    http://kulturaczytania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie moje klimaty, więc raczej jej nie przeczytam :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko według gustu i nic na siłę :3

      Usuń
  6. Nie jest ona dla mnie zbyt zachęcająca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko według gustu i nic na siłę :3

      Usuń
  7. Nigdy jeszcze tak nie miałam, że nic mnie nie zainteresowało w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Heej ;) zostałaś nominowana do Liebster Blog Award.
    Zapraszam tu:
    http://raven-recenzje.blogspot.com/2015/02/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Zazwyczaj nie czytam romansów historycznych, wyjątek zrobiłam tylko w przypadku ,, Córki Kleopatry" , którą nawiasem mówiąc bardzo polecam.
    Ciekawa recenzja, przyjemnie się ją czytało :)
    Zapraszam do mnie:
    http://podrozemiedzyksiazkowe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za miłe słowa :3.Za książką się rozejrzę i zaraz do Ciebie zajrzę.

      Usuń
  10. Ona to raczej nie dla mnie, ale wspomne o niej znajomej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubi romanse historyczne to myślę , że się ona jej spodoba :3

      Usuń
  11. Książka jakoś do mnie nie przemawia ,ale jakby nasze drogi się kiedyś przecięły to nią nie pogardze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to lektura jakoś strasznie porywająca, ale miło spędziłam z nią czas :3

      Usuń

 

Zostań ze mną na dłużej :)