6.W STYLU VALENTINE-ADRIANA TRIGIANI

Polski tytuł : W stylu Valentine
Tytuł oryginału: Very Valentine
Autor:Adriana Trigiani
Wydawnictwo:Prószyński i S-ka
Liczba stron:340
Ocena:7/10








 

Spaghetii ,cannelloni,pizza, lasagne ,tortellini ,ravioli ,risotto ,zupa minestrone, gnocchi,maski weneckie, gondole . Jak tu nie uwielbiać Włoch? Ja je osobiście kocham , szczególnie za spagheti.

Angelini Shoe Company, warsztat  , w którym od 1903 roku wykonuje się  eleganckie ślubne pantofelki , teraz znajduje się na krawędzi bankructwa. Zadaniem Valentine Roncalli jest wprowadzenie staroświeckiego rękodzieła w dwudziesty pierwszy wiek i uratowanie firmy od ruiny. Jedzie razem z babcią do Włoch, by tam nauczyć się nowych technik i znaleźć wyjątkowe materiały na wspaniałe buty. W Toskanii, Neapolu i na Capri poznaje rodzinną tajemnicę, a równocześnie odkrywa w sobie artystkę.


                                           O autorce słów kilka: 
Adriana Trigiani jest kochana przez miliony czytelników za swoje przezabawne i podnoszące na duchu powieści. Autorka dorastała w małym górniczym miasteczku w południowo-zachodniej Virgini, w licznej włoskiej rodzinie. Swoje rodzinne miasto wybrała na tło wydarzeń, a zarazem tytuł dla debiutanckiej powieści ocenionej przez krytyków: Pula szczęścia oraz jej kontynuacji Pula marzeń i Pula nadziei.



Która  przyszła panna młoda nie marzy , aby w dniu ślubu mieć na  nogach eleganckie i niepowtarzalne pantofle , uszyte tylko dla niej i sprawiające , że na ich widok inne dziewczyny zielenieją z zazdrości .Temu zadaniu może sprostać tylko warsztat Angelini Shoe Company, który ma już długie doświadczenie w tym rzemiośle .



            „W stylu Valentine” to pierwsza powieść z trylogii. 

 Tytułowa bohaterka jest trzydziestotrzyletnią Włoszką mieszkającą ze  swoją bardzo żywotną 80-letnią babcią, z którą zarazem pracuje w  rodzinnym warsztacie obuwniczym. W powieści poznajemy historię  życia Valentine ,z którą splatają się inne wątki, takie jak:  relacje między poszczególnymi członkami jej rodziny  , czy konkurs ogłoszony przez elegancki sklep ,dzięki  któremu bohaterka   może uratować rodzinny warsztat . Opisy potraw  lub butów , które zostały wykonane są bardzo ciekawe i dzięki nim moja wiedza została powiększona o interesujące kwestie. Powieść ta jest napisana przyjemnym językiem, ale moim zdaniem autorka nie musiała tak bardzo skupiać się na niektórych szczegółach. Nie musiałam być świadoma jakiego koloru są tapety czy kapa na łóżko. Valentinę obdarzyłam sympatią, gdyż walczy o swoje i mimo tego , że świat wali się jej na głowę, próbuje zachować optymizm. Na okładce się zawiodłam, moim zdaniem powinna  się lepiej prezentować . Bohaterowie są różni ,niektórzy pełni życia i dobrze wykreowani, a inni  zblazowani i nijacy.



Wiadomo, nie mogło się obyć bez romansu z udziałem głównej bohaterki. Gorzej chyba nie mogła trafić. Jej wybranek jest moim zdaniem okropny i zastanawiałam się ,co Valentine w nim widzi. Zakończenie książki można powiedzieć , że jest słodko-gorzkie. Dla niektórych skończyła się typowym happy endem , a inni nie mieli tyle szczęścia.



Z powieścią spędziłam miło czas. Pokazała mi , że w  życiu nie istnieją rzeczy idealne. Jedynie ludzie nadają im ten status.

Przeczytam tyle, ile mam wzrostu: 2,5cm

26 Komentarze:

  1. Książki w których akcja rozgrywa się w krajach śródziemnomorskich zawsze poprawiają humor !!! Włosi to tacy ciepli ludzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka o krajach śródziemnomorskich ?
    Kiedyś czytałam podobne, ale nie podobały mi się. Z pewnością sięgnę po tą może zmienię zdanie.
    Pozdrawiam :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Recenzja dość zachęcająca, ale raczej nie sięgnę po tę książkę. Nie moje klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko według gust i nic na siłę :3

      Usuń
  4. Recenzja bardzo ciekawa, ale raczej nie będę szczególnie poszukiwała tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko według gustu i nic na siłę :3

      Usuń
  5. Może sięgnę na razie włoską książkę mam na własnej półce do przeczytania i nie mogę się za nią zabrać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko według gustu i nic na siłę :3

      Usuń
  6. Wydaję mi się, że to książka nie mojego typu, więc po nią raczej nie sięgnę :)

    Ale mimo to recenzja jest ciekawa, łatwo i przyjemnie się ją czyta. Zachęcająca - co najważniejsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za miłe słowa :3 Wszystko według gustu i nic na siłę :3

      Usuń
  7. Książka raczej nie dla mnie, nie przepadam za romansami ani za klimatem Włoch. Nawet nie wiem, dlaczego...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko według gustu i nic na siłę :3

      Usuń
  8. Zachęcasz, ale na razie mam tyle ciekawych lektur, że musi poczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi ciekawie i z chęcią poznam się bliżej z tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :3 Jest to lektura na jeden wieczór.

      Usuń
  10. Zostajesz nominowana do LIEBSTER BLOG AWARD ! Tutaj >>> http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :3 W najbliższym czasie postaram się odpowiedzieć na pytania :3

      Usuń
  11. Jako ,że ostatnio przeżywam fascynacje Włochami . Sięgnę po tę książke :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Recenzja zachęcająca może się za nią rozejrze :3

    OdpowiedzUsuń
  13. Recenzja zachęcająca , ale nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko według gustu i nic na siłę :3

      Usuń

 

Zostań ze mną na dłużej :)